Пандемія змушує експериментувати: як платформа «БУДЬ в UA» підлаштовується під нові реалії

06 липня 2020 о 08:30 - 25384

Avataradmin


Пандемія змушує експериментувати: як платформа «БУДЬ в UA» підлаштовується під нові реалії

Взяли і зробили

Одного дня, навесні 2016 року, дві колишні дніпровські тележурналістки, яких доля знов звела на телеканалі, але у Києві, завели розмову про столичні події. Аліна Щербина та Катерина Дорошевська обговорювали потужну хвилю українських брендів та дійшли висновку, що у Києві відбувається багато ярмарок, виставок, відкриваються шоу-руми, магазини українського брендового одягу, а у Дніпрі майже нічого такого немає.

«Зазвичай, люди зупиняються на цьому. Ну, нічого немає – що поробиш. Ми пішли далі. Якщо ми зробимо це? Це «якщо» стало рушійним механізмом і ми вирішили провести перший захід. Від ідеї першого заходу до реалізації було два місяці», – згадує Аліна Щербина.

Катерина Дорошевська та Аліна Щербина разом з колективом дніпровського каналу (2013 рік, фото з Facebook)

Так журналістки створили платформу для розвитку українських брендів у Дніпрі «БУДЬ в UA». Проводили виставки одягу, взуття та аксесуарів. Згодом вони почали просувати гастро-проекти на ярмарці «Gastro Дворик».

«Це такі починаючи бренди української гастрономії. Це локальні фермери, сировари. Це люди, які роблять локальне вино, варять джеми, різні смаколики», – пояснює Катерина Дорошевська.

 На ярмарці «Gastro Дворик»

А також організували навчальну платформу для малого бізнесу «Lectorium» – співтовариство для активних та успішних підприємців, піарників та творчих людей Дніпра.

З травня 2016 року платформа «БУДЬ в UA» провела вже понад 80 різних подій за участю українських брендів та виробників. За словами Катерини Дорошевської, загалом заходи відвідали більш, ніж півмільйона дніпрян.

Часи невизначеності

Через коронакризу платформа «БУДЬ в UA»втратила 75% обороту. Катерині Дорошевській та Аліні Щербині довелося відкласти деякі проекти. Зокрема, вони планували відкрити навесні 2020 року фешн-хаб – креативну резиденцію, де би працювали разом до 10 підприємців.

«І ми вже знайшли локацію, ми вже готові були її обладнати, але це як раз був березень. Ми планували відкриватися в квітні. І ми розуміємо, що невідомо, скільки протриває карантин, невідомо, скільки інвестицій будуть себе окуповувати. Оренду потрібно платити і нам довелося відмовитися від проекту, про який ми вже мріємо понад два роки», – розповідає співзасновниця «БУДЬ в UA» Аліна Щербина.

Або, наприклад, навесні 2020-го через карантин їм доводилося тричі перепідписувати договір оренди на черговий їхній захід.

«Ми розуміли, що зараз невизначений час. І все, що можна було зробити – відпустити ситуацію», – каже Щербина.

Вона ілюструє часи карантину ще однією ситуацією. Співзасновниць «БУДЬ в UA» запрошували виступити на конференції за участю 300 людей. Вони погодились. Вже за дві години організатори їм повідомили, що на конференції буде 60 слухачів. Ще за дві години їх повідомили, що у заході візьмуть участь вже 30 людей. Через деякий час організатори заявили, що конференції взагалі не буде.

«Це, в принципі, ситуація, яка характеризувала саме той час. Ти робиш якийсь крок, але не факт, що за дві години нічого не зміниться. В такому стані потрібно просто приймати цю ситуацію і приймати рішення в залежності від нових даних, які до тебе приходять», – резюмує Аліна.

Їхній бізнес в плані скорочення оборотів не виключення. Загалом, за інформацією Щербини, майже кожен бізнес зі співтовариства «БУДЬ в UA» через коронакризу втратив в середньому оборот від 20% до 50%.

 Перевірка на міцність

Співзасновниця «БУДЬ в UA» Катерина Дорошевська каже, що коронакриза на креативних підприємців вплинула по різному. Є й ті, хто сповнений оптимізмом.

«Вони використали цей час для того, щоб знайти натхнення для нових колекцій, розробити якісь нові новаторські підходи. Тобто, використали цю можливість трошки заповільнитися для того, щоб потім різко показати якийсь ріст, – констатує Дорошевська. – А зараз варіантів немає. І нам доводиться експериментувати, доводиться знаходити унікальні підходи, унікальні рішення, які в глобальній перспективі допоможуть нам зрости».

Коронакриза дає підприємцям можливість спробувати те, чого вони раніше ніколи не пробували. Для когось це було дуже складно, для когось – дуже дорого.

Пандемія змусила і співзасновниць «БУДЬ в UA» по іншому подивитися на свій бізнес. У зв’язку з карантином вони почали переходити в Інтернет. Зокрема, перевели в онлайн свій освітній напрям та більше сфокусувалися на ньому.

«В онлайні нам виявилося дешевше, зручніше, цікавіше, – пояснює Катерина Дорошевська. Тому, ми перейшли в онлайн і в онлайні ми залишимося з усім нашим освітнім напрямком».

Також вони організували інстамаркет – ярмарку у соціальній мережі Instagram. За час карантину «БУДЬ в UA» провели вже три таких інстамаркета. На кожен збирали більше 100 дизайнерів (вони розміщували свої товари на аккаунті «БУДЬ в UA»в Instagram) та аудиторію покупців.

Інстамаркет

«Тобто, у нас був такий онлайн-маркет. І цю ідею підхопили фестивалі зі всієї країни, нам було дуже приємно, що в усіх майже містах після першого нашого «Інстамаркету», з’явилися такі ж. Це говорить про те, що попит є. Що українські бренди хочуть продовжувати знаходити своїх клієнтів, хочуть рости і ми їм в цьому допомагаємо», – ділиться досвідом Дорошевська.

Довгострокових планів на майбутнє у бізнесвумен із Дніпра немає.

«План дій на найближчі три дні в нас є, тому що ми не плануємо в довгостроковій перспективі, – сміється Катерина. – В цьому немає сенсу, все дуже швидко змінюється».

Аліна Щербина додає, що є дві глобальні мети – посилення навчального напряму підприємців, щоб вони вміли підлаштовуватися під нові реалії, та переведення виставок, ярмарок, маркетплейсів в Інтернет.

Антон Філіппов

Здійснено в рамках проекту за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні. Погляди авторів не обов’язково збігаються з офіційною позицією уряду США.

Supported by the Media Development Fund of the U.S. Embassy in Ukraine/ The views of the authors do not necessarily reflects the official position of the U.S. Government. 

Підписуйтесь на наш телеграмм

Поділитися: