Мы говорим то, о чём молчат другие Мы говорим то, что вы хотите слышать Мы говорим то, что вы должны знать

ПАРАВОРД


Велосипедний огляд

10.09.2014 00:03:52

З кожним роком ми помічаємо на вулицях наших міст все більшу кількість велосипедів. Вона збільшується з цілком зрозумілих причин, серед яких: бажання людей вести більш здорове життя, як зручний засіб пересування, просто модний аксесуар, і таке інше.

В кожного, хто надумав і собі придбати велосипед виникають питання про те, який йому потрібен і скільки він має за це викласти. Зрозуміло що все залежить від багатьох факторів і в кожного свої можливості та ступень обізнаності.

Спробуємо розібратись в цьому.

Попереджаю що остаточне рішення приймати має кожен сам.

До того ж, всі поради базуються на особистому досвіді та на спостереженнях за близькими мені людьми, які в тій чи іншій мірі були весь час поряд. Можливо для когось, все що буде прочитане може бути досить суперечливим, бо в кожного (як він вважає є своя голова… і так далі). Але ж для чогось Ви вже читаєте це? Тому можна просто взяти до уваги, зробити порівняння.

Взагалі, все що нижче розраховане на тих, хто ще ніколи не стикався з велосипедом і майже нічого або взагалі не знає про це.

До того ж можна зробити поправку на вік, фізичні дані (зріст, вага), відмінності статі.

Отже, насамперед потрібно з’ясувати для себе питання - для чого потрібен велосипед?

Якщо поставити таке питання будь кому, він назве декілька варіантів використання. Там буде щось про те… от якби на роботу їздити… ну можливо ще в парку прокататись, іноді за місто, можна й не асфальтом до річки, в ліс в степ, в гори і понеслось!))) А ще обов’язково хтось скаже (переважно дівчата): «мені б синенький або зелений».

Тому потрібно спочатку розібратись який велосипед і до чого більше підходить. Ще потрібно врахувати те, що купується він не на місяць а на декілька років. Є універсальні а є й вузького призначення. Звичайно є суто спортивні апарати, але вони як машини - дуже дорогі і виходять малими партіями (для гонок).

Отже спробуємо поділити велосипеди на групи або зробити якусь класифікацію. Перш за все вони поділяються на дитячі, підліткові й дорослі. Поки що ми не будемо зупинятися на дитячих та підліткових. А розберемось з дорослими. Отже будемо просуватись від простого до більш складного й універсального а закінчимо спеціальними моделями, які призначені для заняття спортом або для виконання трюків. Є ще для цирку спеціальні моделі але їх виготовляють по індивідуальному замовленню і взагалі - це не наша тема )))

Для пересування містом, щоб дістатись на роботу. Як на мене - він повинен бути максимально простим і дешевим. Дешевий - це як ? Щоб не кидався в очі потенційним злодіям, без всяких там додаткових аксесуарів («наворотів»). Надійні гальма, дзвіночок ну й можливо, якийсь кошик на багажнику. Не потрібно ніяких дискових гальм, амортизаційних вилок або багатої кількості передач. Нам просто необхідно доїхати з дому до роботи і повернутись. Мінімальні налаштування, щоб не було мороки з перемиканням швидкості, мінімум уваги до обслуговування. Як на мене - це стандартна «Україна», можливо трохи тюнінгована. Зараз такі виробляють самостійно( не фабричні), використовуючи старі рами від старт-шосе (ХВЗ). Комплектують їх надійними сучасними колесами а також рулями й сідлами більш легкими. Швидкість там одна. Таким велосипедом можна спокійно прокотитись і по парку (особливо якщо він дорогою до роботи ;) ), а іноді виїхати й в навколишні ліси чи поля. Коштуватиме такий велосипед може 1,5-1,7 тис. грн. Все залежить від компонентів.

Ось це найпростіший варіант але є справжні шедеври і за дизайном і за компонентами.

Вибираємось за місто. Ми зібрались поїхати за місто, приблизно на цілий день. Умовно це 50-60 км повільного катання. Передбачено що асфальтового покриття за містом практично не існує. Ми їдемо лісовою стежкою, повз річки. (Пустельний варіант без води і масою піску не розглядається). В цьому випадку потрібно вже подумати про різні передачі, бо дорога пролягає не завжди рівною місцевістю, трапляються невеличкі гори і (відповідно) спуски з них. Велосипед може бути укомплектований невеличким багажником і не обов’язково мати амортизаційну вилку. Чому не потрібна? Як же так…!? Все ж таки ми вирвались на простір і все таке… Такі запитання ймовірні. Але не забуваємо, що ми ще орієнтуємось на бюджет а проста амортизаційна вилка - не потрібна, вона не виконує своїх функцій але має зайву вагу. До того ж ми не збираємось влаштовувати екстремальні перегони. Наш велосипед - це такий собі «сіті-байк» але більш міцний і спортивний. Розмір колеса 28” (як в «України»). Приблизний бюджет такого велосипеда 3 тис. грн.

Чому саме «горний»? МТБ (маунтін байк). Назва на пряму не пов’язана з використанням таких велосипедів виключно в горах. Це скоріш альтернатива суто шосейним моделям і міським велосипедам. Хоча перші моделі (зроблені в США) випробувались саме в такій місцевості. Але це вже інша історія. Такі велосипеди призначені для більш екстремальних умов пересування. На гірських велосипедах можна кататися як по пересіченій місцевості, так і пробиратися серед бруду і каменів або спускатися з гір. Є декілька різних типів таких велосипедів, кожен з них призначений для конкретних умов їзди.

Геометрія цього велосипеда відрізняється від попередніх більш високо піднятою кареткою(де педалі) - щоб в «гірських» умовах не чіплятись за каміння, колоди. Розмір коліс вони мають 26”, для найбільш комфортного входження в нерівності поверхні, по якій проходить катання.

На таких велосипедах вже встановлена передня амортизаційна вилка. Це самий розповсюджений вид велосипедів в наших містах і селах. На таких пересувають всі, але це не означає що він зручний для катання по місту. Важить він добряче і не завжди підходить дівчатам або людям більш похилого віку. Звичайно є топові моделі, які важать менше 10 кг, але це не вкладається в бюджет який має бути не більшим за 5-6 тис. грн.

Гібрид або золота середина. Зараз існують гібридні варіанти велосипедів, які поєднують в собі найкраще. Вони мають геометрію МТБ і колеса більшого розміру. Всі інші компоненти можна підбирати під особисті потреби чи уподобання. Такі велосипеди мають всі функції гірського включно з прохідними властивостями, які досягаються через наявність покришок із «злим» малюнком. Швидкість цих апаратів більша за МТБ через більший діаметр коліс. Такі велосипеди використовують для більш далеких подорожей і комплектують спеціальними багажниками під баули, в яких перевозять все необхідне для автономного пересування. В ідеалі такий велосипед має бути виготовлений з більш міцних і легких матеріалів і тут вже пряма залежність вимальовується - ціна якість.

А в нашому прикладі потрібно додати ще 1 тис. грн. (мінімум).

Це основні транспортні засоби, вірніше їх різновиди для пересування містом, парком, лісом і трохи далі, навіть для багатоденних подорожей в автономному режимі з ночівлею на природі. Слід додати, що вдосконалення велосипеду не має меж. Цей процес постійний і (можна так сказати) безкінечний. :)

В статті навмисно не було сказано про суто спортивні моделі велосипедів, про шосейні моделі, дитячі велосипеди, ВМХ - тріал-стріт (окремі види велосипедної субкультури), ще існують такі напрями як free ride та downhill, ще вирізняються як окремі види паралельний слалом та ВМХ - перегони, в них є свої види велосипедів. Додайте до цього велокрос і модний тепер «фікс геар» - все одно картина буде не повною. А якщо згадати про всілякі «гаджети» та «навороти» та екіпіровку, взуття, захист та спеціальний одяг - вийде цілий цикл.

А що, можливо так і буде?

Віталій Колбунов

Источник: litsa.com.ua

По теме: Днепропетровцев приглашают на велопробег, автопробег и флешмоб с флагами

В Днепропетровске состоялся велосипедный флешмоб за единство Украины (ВИДЕО)

Днепропетровские студенты на свои стипендии оборудовали в Горном университете две велопарковки

В Днепропетровске перекроют набережную из-за евротурнира

Как живут европейцы?

4296

Ошибка в тексте? Выделите её и нажмите Ctrl+Enter, чтобы сообщить о ней редакции.
Загрузка...

Сообщить об ошибке

Пожалуйста, используйте эту форму для коррекции ошибок.
Если вы хотите связаться с нами по другому вопросу — напишите нам.