Мы говорим то, о чём молчат другие Мы говорим то, что вы хотите слышать Мы говорим то, что вы должны знать

Экономика


В Парке Глобы продолжается разворовывание бюджетных средств

19.11.2014 17:06:35

Как украсть на сотнях киловатт электроэнергии, цветочках и «роботе Феде».

Работа руководства Коммунального предприятия культуры (КПК) «Центральный детский парк им. Лазаря Глобы» за 2010-2014гг. является неудовлетворительной и содержит признаки должностных уголовных преступлений.

Об этом говорится в Выводах Комиссии по изучению деятельности городского совета, исполнительного комитета и коммунальных предприятий Днепропетровского городского совета, которую возглавляет депутат горсовета (фракция ВО «Батьківщина») Эдуард Багдасарян.

«По факту проверки КПК «Центральный детский парк Лазаря Глобы», считаем нужным передать полученные нами данные и копии документов в правоохранительные органы и инициировать публичное расследование выявленных нами, а также других фактов нарушения законодательства Украины, которые членами комиссии не были обнаружены в связи с сокрытием информации», – также говорится в Выводах.

Характерно, что Выводы были обнародованы на официальном сайте предприятий Днепропетровского городского совета еще 24 июля 2014г., однако до сих пор никаких мер по этой проблеме не принято.

Приводит текст Выводов полностью:

«ВИСНОВОК

Комісії з вивчення діяльності міської ради, виконкому та комунальних підприємств за 2010-2014 рр. щодо перевірки діяльності КПК «Центральний міський дитячий парк Лазаря Глоби»

Щодо діяльності Комунального підприємства культури (КПК) «Центральний міський дитячий парк Лазаря Глоби» у 2010-2014 рр., заслухавши звіт керівника підприємства, зробивши 3 запити та частково отримавши інформацію згідно запитів, комісія зробила наступні висновки:

1.Стосовно повноти та адекватності надання інформації згідно запитів комісії.

1.1. Комісія зазначає, що дирекції КПК відправлено 3 запити, на які комісія отримала відповіді та копії документів, що більше ніж на 50% не відповідають об'єму та сутності запитуваної інформації, а саме: відсутність територіальної дислокації об'єктів торгівлі, розваг та громадського харчування; відсутність моніторингу цінової політики платних послуг та продуктів харчування, що надаються в парку: відсутність підстав знаходження на території парку об'єктів торгівлі, розваг та громадського харчування; відсутність документації на ремонти та реконструкцію частин парку, на що КПК витрачало бюджетні кошти.

1.2. На 2-й та З-й запити комісія взагалі не отримала відповідей (стосовно витрат бюджетних коштів на електроенергію та, вибірково, робіт з благоустрою, ремонту, озеленення, тощо).

2.Стосовно схеми зонування парку станом на 01.04.2014 р.

С.М.Кравченко (директор КПК «Центральний міський дитячий парк Лазаря Глоби» – ред.) переадресувала комісію до управління культури та мистецтв ДМР (Дніпропетровської міської ради – ред.), де надали незавірену, зменшену чорно-білу копію схеми зонування, що не може розглядатися комісією як офіційна відповідь та копія документу, з якого можна зробити адекватні висновки щодо перевірки КІІ.

Зокрема, з переданої копії видно, що розташування зони тихого відпочинку не має буферної зони з зоною активного відвідування, що унеможливлює відвідування парку певними верствами населення. А саме: пропонується тихий відпочинок на клумбах, а активне відвідування – на тротуарах.

З наданої інформації комісія зробила висновки щодо необхідності подальшої перевірки виконаної ДП «Дніпрогражданпроект» схеми зонування парку, що була замовлена та оплачена із міського бюджету в сумі 59.942,00 грн. – у складі проекту впорядкування торговельної мережі в 2011 році та внесення до неї змін. І, як результат: винесення будь-яких розважальних, торговельних об'єктів та об'єктів громадського харчування з тихих зон парку, змін щодо сезонності зонування, тощо.

3.Стосовно витрат КПК на електроенергію. Оплата за зовнішнє світлове забезпечення парку Глоби здійснюється КП «Міськсвітло» за рахунок асигнувань з міського бюджету. Так, за 2013 рік було нараховано та сплачено КП «Міськсвітло» 32.254,75 грн, що підтверджується листом від 27.05.14 № 783/4.

В парку всі суб'єкти господарської діяльності, що надають розважальні послуги, послуги громадського харчування та торгівлі, сплачують рахунки за спожиту електроенергію на підставі окремих договорів з підприємством «Міськелектромережа» за показаннями лічильників. Однак, згідно звітів, що підписані керівником та головним бухгалтером парку, за електроенергію сплачено в 2013 році 727.885,00 грн власних коштів та 78.898,16 грн бюджетних коштів.

Комісія не розуміє, за що перераховано суму у розмірі 806.793,16 грн (це більше ніж 700.000 кВт!) при тому, що за зовнішнє освітлення оплачує КП «Міськсвітло», у розмірі в 25 разів менше. Також, за борги з електроенергії відключено насосні, які знаходяться на балансі КП «Гідроспоруди», відкачують грунтові води на території парку. У зв'язку із цим на протязі травня 2014 р. парк нагадував болото, була суцільна антисанітарія; дитячі атракціони, кафе було підтоплено, згнили 3 клумби з магноліями, а 05.06.14 було викачано воду з поверхні тротуарного покриття парку між «Плотиною» та Літнім театром до розарію, у зв'язку з чим рівень води в ньому був більше ніж на 20 см від поверхні грунту, що може повністю знищити і його значну частину.

4.Стосовно вилучених із земель парку земельних ділянок. Треба зазначити, що протягом 2004-2010 р.р. із земель природо-заповідного фонду України було виключено земельні ділянки, а саме:

* земельна ділянка за адресою: пр. К.Маркса у районі буд. № 97 (Кіровський район), площею 0,0552 га. кадастровий № 1210100000:06:085:0214 (під кафе «Мафія» – до речі, під «підземний заклад громадського харчування», вилучено у парку та зараховано до земель міста, без вилучення зі складу земель природно-заповідного фонду);

* земельна ділянка за адресою: пр. К.Маркса у районі буд. № 97Б (Кіровський район), площею 0,11 га. кадастровий № 1210100000:06:085:0204 (під кафе «Овація» – вилучено у Театру ім. Горького, присвоєно код цільового використання 1.11.3 «роздрібна торгівля та комерційні послуги як землі житлової та громадської забудови». Зараз здійснюються будівельні роботи – чи є необхідні документи?

* земельні ділянки під двома громадськими вбиральнями (також потребують додаткового розгляду підстави викупу або приватизації громадських вбиралень на території парку, тому що на сьогоднішній день у парку відсутні комунальні безоплатні громадські вбиральні);

* земельна ділянка під клубом «Плотина»;

* земельні ділянки під кафе «Нірвана», «Театральний куточок»;

* земельна ділянка під Дитячою залізницею;

* земельна ділянка під офісним центром АТЗТ «НВО Созидатель» та біля нього (документів на землю комісія не отримала).

Комісія вважає за доцільне – додатковий розгляд органами прокуратури підстав вилучення вказаних земельних ділянок із земель природно-заповідного фонду України та відведення їх відповідним фізичним та юридичним особам.

Окрім законності підстав вилучення у парку та відведення вказаних земельних ділянок, комісію хвилює те, що приватна власність, розташована на території парку, взагалі не контролюється міською владою: наприклад, клуб «Плотина», що декілька років стоїть в руїнах після пожежі, і його власник до сих пір не привів його до належного стану; громадські вбиральні, які не можуть бути безоплатними для відвідувачів парку, що не є нормальним; кафе, що здійснюють діяльність без урахування специфіки парку (продають алкогольні напої, гучно включають музику, встановлюють мангали та димлять, тощо).

Все це дає підстави для постановки питання про неможливість знаходження на території парку об'єктів нерухомості, що не є коммунальною власністю та передачі наявних об'єктів приватної власності до комунальної власності шляхом повернення, безоплатної передачі або викупу в установленому законодавством порядку.

5.Стосовно штату працівників. На протязі квітня-травня 2014 р. на території парку члени комісії зазначили наявність і роботу 4-5 працівників (незважаючи на скорочення штату на 30% в порівнянні з 2013 р.), які здійснювали прибирання території, покос трави, прополку клумб, очищення поверхні озера. Комісія вважає, що фактичний штат працівників та штат за штатним розкладом не співпадають, що повинно бути предметом окремого звернення до правоохоронних органів.

6.Стосовно витрат на розроблення науково-проектної документації. Комісією було надано запит щодо розроблення науково-проектної документації парку. Керівництво парку відповіло в листі-відповіді, що документи проекту реконструкції парку на підприємстві відсутні, при цьому у фінансовому звіті по КФК 240900 станом на 01.01.2013 присутні витрати в сумі 51.798,44 грн та на 01.01.2014 р. – в сумі 134.511,34 грн за «Розроблення науково-проектної документації».

Керівництво парку в листі-відповіді відправило нас до Департаменту ЖКГ та капітального будівництва, який згідно рішення виконкому ДМР від 23.01.2012р. № 43 є замовником на виконання робіт з проектування та капітального ремонту парку. До цього Департаменту було відправлено запит, та ми отримали відповідь про те, що в них є в наявності документація щодо проекту реконструкції частини парку, яка оплачена Департаментом з міського бюджету в сумі 999.658,00 грн.

Таким чином, комісія не розуміє, на що керівництво парку витратило 186.309.78 грн.

7.Стосовно проведення поточних ремонтів Літнього театру, дитячих майданчиків, фонтанів, фігурок казкових героїв, тощо. Керівник парку у своєму звіті на засіданні комісії сказала, що «проводяться косметичні ремонти Літнього театру, дитячих майданчиків, фонтанів, фігурок казкових героїв, тощо».

Літній театр парку Глоби. Фото квітня 2011р.

Згідно даних звіту: по КФК 150101 станом на 01.04.2014 р. заплановано асигнувань з міського бюджету 8.950,00 грн. на виготовлення проекту реконструкції Літнього театру: на 01.01.2011 по КФК 100203 – 10.000 грн – ремонт фасаду Літнього театру, 46.334.20 – ремонт дитячих майданчиків; на 01.01.2012 р. по КФК 100203 – 30.000 грн на ремонт дитячих майданчиків. В 2010 р. – 61.334 грн, в 2012 р. – 31.040 грн.

При цьому стан будівлі Літнього театру рік від року тільки погіршується, стан дитячих майданчиків незадовільний та травмонебезпечний. Пісок в масштабах дитячих майданчиків не оновлюється, а підсипається в недостатній кількості.

8.Стосовно розподілення прибутку підприємства. Згідно п.п. 5.2, 5.3 Статуту підприємства, розподіл прибутку підприємства проводиться після відрахування відповідних податків та обов'язкових платежів до бюджету. Порядок використання прибутку визначає Власник підприємства. Керівником підприємства не надано жодного дозволу ДМР на укладання господарських договорів, що мають під собою витрати з прибутку підприємства. Цей факт не стосується прямих цільових бюджетних асигнувань на забезпечення діяльності парку як культурно-розважального центру.

Незважаючи на наявність суттєвих надходжень, що має КПК через укладені договори на часткове компенсування витрат на утримання та благоустрій території парку, та фінансування основних витрат на забезпечення існування парку за рахунок бюджету, витратна частина виходить за рамки будь-яких завищених ринкових цін на аналогічні послуги.

9.Стосовно користування земельною ділянкою, що виділена в постійне користування КПК. Земельну ділянку площею 26,0498 га було передано в постійне користування КПК по факту постійного розміщення парку за адресою: пр. К.Маркса, 95 на підставі Рішень ДМР від 18.02.04 № 242/15 та від 21.09.05 № 363/30, про що свідчить Державний Акт на право постійного користування земельною ділянкою. № державної реєстрації 030610400008 від 24.03.06.

Згідно з наявною інформацією, визначена земельна ділянка входить до складу особливо цінних земель (парк – пам'ятка садово-паркового мистецтва місцевого значення) згідно ст.3 ЗУ «Про природно-заповідний фонд України». На теперішній час земельна ділянка парку використовується в комерційних цілях (торгівельні кіоски, споруди громадського харчування – кафе, передача майна в оренду, атракціони та ін.).

Таким чином, парк використовує земельну ділянку площею 26,0498 га не за цільовим призначенням, що є порушенням ст.38 ЗУ «Про природно-заповідний фонд України», спричиняє значні збитки державі, у зв'язку із чим згідно ст.276.2 Податкового Кодексу України податок на земельні ділянки, що використовуються не за функціональним призначенням, справляються у 5-кратного розмірі податку, обчисленого відповідно до ст.ст.274. 275 Подагкового Кодексу України. Таким чином, в діях посадових осіб КІІК та незаконних користувачів (Перелік суб’єктів підприємницької діяльності торгівлі і сфери послуг, яким надано дозволи на здійснення сезонної діяльності на території міських парків…, затверджено Рішенням виконкому ДМР від 26.03.13 № 131 в кількості 46 од.) вбачаються ознаки злочинів.

10.Стосовно догляду за зеленими насадженнями, висадки та догляду за квітами, клумбами, кущами, газонами, придбання садженців, квітів, тощо. 

Згідно наданої керівництвом КПК інформації, з 2010 по теперішній час на згадану статтю витрат було витрачено загалом 767.713,00 грн. На ці гроші, згідно звіту, було «реконструйовано у стилі європейського дизайну 5 клумб, що розташовані по маршруту алеї головного в'їзду. До паркового розарію висаджено додатково 200 кущів троянд, і на сьогодні їх загальна кількість сягає понад 3.000 кущів» (фактично на сьогодні кількість кущів у розарії не перевищує 2.000 шт., а підсадження у розарій нових кущів відбулося шляхом перенесення їх з клумби перед «Плотиною»);

«…у парку висаджені садженці магнолій» (згнили під час підтоплення у травні 2014 року разом із 3 клумбами «європейського дизайну»); «…щорічна кількість висаджених однорічних та многолітніх квітів сягає 10.000 одиниць…» (фактично їх висаджується не більше 1.500-2.000 шт.);

«…протягом сезону у середньому, в залежності від погоди, проводиться 12-15 покосів трави на газонах…» (фактично здійснюється 2-3 повні покоси трави щосезону, виключно силами «універсальних робітників парку» за допомогою ручної мотокоси);

«…в листопаді 2012 р. силами КП «Міськзеленбуд» на території парку висаджено 150 садженців листвяних та хвойних дерев» (фактично представниками комісії нараховано 98 одиниць листвяних, хвойних дерев та кущів, а КП «Міськзеленбуд» має акти на висадку 111 одиниць дерев).

До червня 2014 року прополка будь-яких клумб у парку була здійснена всього 1 раз.

Також, під час звітування Кравченко С.М. на засіданні комісії, їй було задано питання про санітарну обрізку дерев, стан багатьох із яких є аварійно небезпечним. На це питання С.М.Кравченко відповіла, що оскільки зелені насадження (в т.ч.дерева) не стоять на балансі парку, вона не має змоги виділяти кошти на їх обрізку (про фактичний стан цього питання див. п.12 та рішення ДМР № 29/22 від 28.03.2012).

11.Стосовно статті витрат на «господарські потреби». Згідно наданої інформації, парком було витрачено власних коштів на господарські потреби: в 2010 р. – 1.134 597 грн., в 2011 р. – 902.755 грн., в 2012 р. – 837.393 грн., в 2013 р. – 879.289 грн., в І-му кварталі 2014 р. – 99 630 грн. що загалом складає 3.853 664,00 грн. з 2010 по теперішній час.

Це не стосується витрат на: догляд за насадженнями, придбання квітів та посадочного матеріалу, ремонтні роботи, придбання інвентарю, паркових диванів, проведення свят, комунальні послуги та енергоносії, податки, заробітна платня, що мають окремі статті видатків. Комісії не зрозуміло,о куди саме витрачаються зазначені кошти, будь-яких пояснень з боку керівництва КПК з цього приводу не надходило.

12.Стосовно стану озера у парку. Згідно звіту керівника КПК «щоденно о теплій порі року чиститься поверхня озера». Лише за період перевірки парку протягом квітня-травня 2014 року поверхню озера було систематично вкрито не лише листям, сміттям, залишками фекалій тощо. Огорожа навколо озера у багатьох місцях зруйнована, взагалі огорожа має вкрай занедбаний стан та є травмонебезпечною для дітей.

За поясненнями Кравченко С.М., огорожа озера не знаходиться на балансі парку, тому вона не має змоги її ремонтувати. Але згідно рішення ДМР № 29/22 від 28.03.2012 р., на баланс парку було передано: бульварна частина, огорожа парку, сходи, освітлення, центральний вхід зі стіною, колонами та балюстрадою парку, зелені насадження. Згідно листа Кіровської райради від 03.06.14 № 14/305, передача об’єктів благоустрою згідно згаданого рішення ДМР до цього часу не була проведена, незважаючи на направлені акти прийому-передачі майна до керівництва парку та неодноразові звернення.

13.Стосовно проведений новорічних свят 2013-2014. На запит комісії КПК не надало в розгорнутому вигляді інформацію про закупівлі послуг харчування (5.000 грн.), сувенірної продукції (17.000 грн), друкованої продукції (18.000 грн), солодких подарунків (8.008,00 грн), культурних послуг (30.000 грн), автотранспортних послуг (28.680 грн), вантажний транспорт (12.000 грн) та інші статті витрат по організації міської ялинки.

На запит комісії КП «Міськзеленбуд» надало акти виконаних робіт по монтажу та демонтажу ялинки, куди включено – автомобілі бортові, трактори на пневматичному ходу, навантаження та розвантаження, розв'язування гілок ялинки, монтаж та демонтаж ялинкових прикрас, застругування хвойних гілок, тощо, тобто ВСІ роботи з монтажу та демонтажу ялинки. Для яких цілей було додатково витрачено 28.260 грн на автотранспортні послуги та 12.000 на вантажний транспорт, не зрозуміло.

У грудні 2013 року заст. міського голови Зайцева І.Г. на прес-конференції, що була присвячена підготовці до новорічних свят (її транслювали всі місцеві ЗМІ), розповіла, що цього року ялинкові гілки для міської ялинки нам ПОДАРУВАЛИ. Однак, у звіті парку за 2013 рік по КФК 110502 ми бачимо витрати 24.000 грн на придбання гілок ялинки.

14.Стосовно декоративних скульптур у парку. Керівник КПК звітувала на засіданні комісії про те, що «всі фігури у скульптурних групах вироблені з металу і встановлені за кошти парку». При цьому, комісія не отримала відповіді та документів на придбання та встановлення вказаних фігур у парку. Однак під час засідання комісії присутніми була озвучена інформація про те, що, наприклад, фігура «Робот Федя» була парку подарована, як і більшість скульптурних композицій.

15.Стосовно паркових атракціонів. Як стало зрозумілим із пояснень керівника КІІК, всі паркові атракціони, що були у комунальній власності, було закрито та демонтовано в зв'язку із повним зносом та неможливістю подальшої експлуатації. І зараз у парку працюють лише атракціони, що належать СПД приватної форми власності. При цьому парк не має можливості впливати ні на цінову політику, ні на знижки та пільги соціально незахищеним категоріям містян, ні на проведення будь-яких міських святкових заходів, на яких встановлений безоплатний режим використання дитячих атракціоні, ні на гучність роботи (у тому числі постійно працюючих моторів для нагнітання повітря до батутів), ні на санітарний стан атракціонів. До того ж, більшість атракціонів є морально та технічно застарілими та травмонебезпечними.

Керівник парку у своєму звіті на засіданні комісії доповіла, що діяльність парку «включає заходи, починаючи від безкоштовного катання на атракціонах дітей пільгових категорій…», хоча в реальності надання безоплатних та умовно безоплатних послуг у парку зараз не передбачено, і керівництвом парку не здійснено жодних дій у цьому напрямку, мотивуючи тим, що господарську діяльність СПД ведуть самостійно.

Комісія вважає, що якщо КПК не має власних дитячих атракціонів, потрібно провести конкурс серед операторів дитячих парків розваг на право встановлення атракціонів у центральному дитячому парку м. Дніпропетровська з обов'язковими умовами, що пов'язані із: санітарним станом та рівнем шуму; наданням безоплатних, умовно безоплатних пільгових послуг; травмобезпекою; відстеженням та відповідальністю за технічний та санітарний стан; тощо.

16.Стосовно платежів, що керівництво парку стягує з підприємців, що працюють на території парку (торгівля, громадське харчування, розваги) на підставі договорів та без них.

До листа КПК № 42 від 14.04.2014 р. надано Типовий договір про часткове компенсування витрат на утримання та благоустрій території, згідно предмету якого «Парк здійснює підготовку та проведення культурно-масових і святкових заходів; проведення екскурсій, організацію масового відпочинку населення, а також утримання, благоустрій га озеленення території парку… а Учасник приймає участь у компенсації витрат на ці заходи».

Дані прибутки є результатом господарської діяльності парку, однак згідно наданих звітів не використовуються на зазначені цілі – на ці цілі витрачаються лише бюджетні кошти. Крім того, даний договір є фактично дублюванням аналогічного документу, що підписують СПД з КП «Управління з організації контролю благоустрою об'єктів сфери відпочинку, споживчого ринку та захисту інтелектуальної власності» ДМР. Таким чином, СПД, що працюють на території парку, сплачують за рахунками обох КП кошти за одне і те ж саме. А дані кошти на предмет договору не витрачаються.

Крім цього, комісії стало відомо, що окрім коштів, що СПД офіційно сплачують парку за договорами, вони додатково сплачують суми, що в 3-4 рази більше офіційних виплат керівництву Центрального ринку «Озерка». У разі затримання офіційних або неофіційних виплат, наступного ж дня СПД відключають від водопостачання та/або електрозабезпечення (незважаючи на окремі договори!), були випадки фізичного недопущення СПД до роботи у власних торговельних точках або місцях громадського харчування до повного погашення «заборгованості».

Комісія вважає, що подібні факти повинні бути ретельно перевірені правоохоронними органами.

Загальний висновок:

Комісія вважає роботу керівництва парку Глоби за 2010-2014 рр. незадовільною, є ознаки посадових кримінальних злочинів.

За фактом перевірки КПК «Центральний дитячий парк Лазаря Глоби», вважаємо за потрібне передати отримані нами дані та копії документів до правоохоронних органів та ініціювати публічне розслідування виявлених нами, а також інших фактів порушення законодавства України, які членами комісії не були виявлені у зв’язку з приховуванням інформації.

А головне на сьогодні центральний дитячий міський парк перетворився в суцільний торговельний та розважальний майданчик, наявні до цього матеріальні цінності та надбання не зберігаються належним чином, винищуються із-за недбалості та злого умислу.

Вважаємо також, що виконавчий орган ДМР, що повинен контролювати діяльність КПК, яке перевіряється, а саме Управління культури та мистецтв ДМР, не виконує належним чином свої обов’язки як розпорядника бюджетних коштів та коштів КПК від господарської діяльності.

Стосовно фінансово-господарської діяльності КПК можна зробити висновок, що нинішнє керівництво парку не є ефективним, тому що заробляючи достатні для статутної діяльності кошти, потребує ще значних дотацій із міського бюджету.

Все це, на нашу думку, відбувається із-за розкрадання бюджетних коштів, неефективного витрачання власних коштів та переведення значної частини власних прибутків «у тінь».

Голова комісії по вивченню діяльності міської ради, виконавчого комітету та комунальних підприємств Дніпропетровської міської ради Багдасарян Е.Г.»

По теме: Мастер-класс рукоделия от управления культуры

2816

Ошибка в тексте? Выделите её и нажмите Ctrl+Enter, чтобы сообщить о ней редакции.
Загрузка...

Сообщить об ошибке

Пожалуйста, используйте эту форму для коррекции ошибок.
Если вы хотите связаться с нами по другому вопросу — напишите нам.