Мы говорим то, о чём молчат другие Мы говорим то, что вы хотите слышать Мы говорим то, что вы должны знать

Общество


Почему не работает люстрация

25.05.2016 20:03:49

Каковы результаты работы закона Об очищении власти, и что нужно сделать чтобы ускорить процесс.

Закон о Люстрации сегодня практически не работает. А все чиновники просто-таки зубами вцепились в свои кресла. К такому выводу пришли участники круглого стола, посвящённого работе закона Об очищении власти (люстрации).   

Проблем с реализацией закона не счесть. И начинаются они уже с самого с единого государственного реестра особ к которым применено положение Закона Украины Про очищение власти, держателем которого является Министерство юстиции.

В этот реестр вносятся все чиновники, которых люстрировали. Однако, по мнению руководитель проекта «Контроль за выполнением законодательства по очистке власти» ОО «Институт Республика» Артема Амельченко сайт довольно плохо администрирован и носит малоинформативный характер.

По сути это просто список из 925 человек. На сайте отсутствуют фильтр и простому человеку или журналисту сложно понять, когда был люстрирован тот или иной чиновник и из какого ведомства. Общественная же организация «Институт республика» ведёт такой учёт. С его результатами: кто, где и как люстрирован организация поделилась с участниками круглого стола.

Проміжні результати очищення влади (люстрації) в

Дніпропетровській області *

Дніпропетровська область за кількістю люстрованих осіб займає 4 місце по Україні. В Дніпропетровській області станом на 15.05.2016 р. люстровано 33 особи.

По органам влади:

Прокуратура - 8

Національна поліція - 8

СБУ–3

Державна фіскальна служба - 5

Пенсійний фонд - 2

Місцеві державні адміністрації - 6

Органи місцевого самоврядування - 1 (это экс-замгубернатора Анатолий Крупский, нене работающий на выборной должности (выборные должности не подпадают под. люстрацию) заместителя председателя Самарського районного сонета в г. Днепропетровске – авт.).

Підстави застосування заборон, передбачених Законом України «Про очищення влади» по Дніпропетровській області

Законом України «Про очищення влади» передбачено 2 види заборон.

«Судова заборона» - заборона обіймати посади протягом 5 років з дня набрання чинності відповідним рішенням суду (ч.4 ст.1 Закону). Такий вид заборони жодного разу не застосовував в Україні.

Всі особи, які наразі є люстрованими, підпали під «адміністративну заборону» - заборону обіймати посади протягом 10 років з дня набрання чинності Законом (ч. 3 ст.1 Закону).

Відтак, в Дніпропетровській області люстровано:

 24 особи - перебування на визначених Законом посадах під час правління Януковича або/та розстрілів Євромайдану (ч. 1, п.1-8 ч.2 ст. 3 Закону);

6 осіб - вчинення незаконних дій відносно учасників Євромайдану (п.9-13 ч.2 ст. 3 Закону);

2 особи - перебування на визначених Законом посадах під час існування СРСР (ч.4 ст. 3 Закону);

1 особа - неподання заяви у визначений строк (ч. 3 ст.4 Закону).

Список люстрованих осіб

Дніпропетровська область

Прокуратура - 8

БАЗАЛЄВ Григорій Корнійович - прокурор Тернівського р-ну м. Кривий Ріг.

БИКОВ Вячеслав Миколайович - прокурор Амур-Нижньодніпровського р-ну м. Дніпропетровська.

ВИНОГРАДОВА Світлана Олександрівна - заступник прокурора Дніпропетровської області.

ГРИЧАНИЙ Сергій Володимирович - заступник прокурора м. Кривого Рогу.

ГРИША Сергій Миколайович - прокурор прокуратури м. Кривого Рогу.

ДАВИДОВ Сергій Володимирович - прокурор прокуратури м. Кривого Рогу.

КУЗЬМЕНКО Сергій Анатолійович - заступник прокурора Дніпропетровської області.

РИЧКА Олег Іванович - заступник прокурора Дніпропетровської області.

Національна поліція - 8

БАРДАЧЕНКО Вячеслав Миколайович - старший інспектор сектора адміністративної практики відділу ДАІ з обслуговування м. Дніпропетровськ ГУМВС України в Дніпропетровській області.

ГОГУАДЗЕ Георгій Гівійович - начальник ГУМВС України в Дніпропетровській області.

КУЧМА Іван Костянтинович - інспектор сектора організації дорожнього руху відділу ДАІ з обслуговування м. Дніпропетровськ ГУМВС України в Дніпропетровській області.

МІРОШНІЧЕНКО Олександр Дмитрович - перший заступник начальника ГУМВС України в Дніпропетровській області - начальник слідчого управління.

ПОРТНОВ Михайло Володимирович - заступник начальника ГУМВС України в Дніпропетровській області - начальник кримінальної міліції.

ТАРАНОВ Віктор Олександрович - інспектор ДПС взводу №2 роти ДПС відділу ДАІ з обслуговування м. Кривий Ріг ГУМВС України в Дніпропетровській області.

ТРЕТЬЯКОВ Сергій Сергійович - заступник начальника ГУМВС України в Дніпропетровській області - начальник міліції громадської безпеки.

ФОКІН Вадим Олегович - перший заступник начальника ГУМВС України в Дніпропетровській області - начальник слідчого управління.

СБУ – 3

ВЕРХОГЛЯД Володимир Олексійович - начальник УСБУ в Дніпропетровській області (2 вересня 2008 - 1 жовтня 2012).

КРИВОРУЧКО Віталій Вікторович - перший заступник начальника УСБУ в Дніпропетровскій області (6 вересня 2011 - 10 березня 2014).

ПЕРЦОВ Олександр Володимирович - заступник начальника УСБУ в Дніпропетровській області (6 вересня 2011 - 20 грудня 2012).

Державна фіскальна служба - 5

КАТЧЕНКО Владислав Євгенович - заступник начальника ДПІ у Ленінському р-ні м. Дніпропетровська ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області.

ЛИТВИН Павло Григорович - старший слідчий з особливо важливих справ відділу планування та моніторингу слідчого управління фінансових розслідувань ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області.

МИХАЙЛОВ Володимир Володимирович - начальник оперативного відділу оперативного управління боротьби з контрабандою та митними правопорушеннями Дніпропетровської митниці Міндоходів.

МІРЗА Олександр Володимирович - перший заступник начальника Дніпропетровської митниці ДФС.

ЯРЦЕВ Вячеслав Олегович - заступник начальника управління - начальник відділу планування та моніторингу слідчого управління фінансових розслідувань ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області.

Пенсійний фонд - 2

ГРАЧОВ Вадим Юрійович - начальник управління Пенсійного фонду України в Амур - Нижньодніпровському р-ні м. Дніпропетровська.

ПАРУБЕЦЬ Олександр Іванович - начальник управління Пенсійного фонду України в Самарському р-ні м. Дніпропетровська.

Місцеві державні адміністрації - 6

БАРДАДИМ Василь Еригорович - голова Томаківської РДА.

ГОРБУНОВ Олександр Володимирович - начальник відділу агропромислового розвитку Апостолівської РДА.

ДУДНІК Віктор Миколайович - голова Павлоградської РДА. ЛИСУНЕЦЬ Ігор Петрович - голова Петропавлівської РДА. МАРТИНЕНКО Юрій Іванович - голова Синельниківської РДА. МОЗЕОВА Тетяна Григорівна - голова Васильківської РДА.

Органи місцевого самоврядування - 1

КРУПСЬКИЙ Анатолій Федорович - перший заступник міського голови м. Дніпропетровська.

Всього: 33 особи, щодо яких застосовано положення ЗУ «Про очищення влади».

* Примітка. Дослідження зроблене на підставі даних з Єдиного державного реєстру осіб, щодо яких застосовано положення Закону України «Про очищення влади». Посади вказуються на час застосування положень Закону України «Про очищення влади» (окрім співробітників СБУ).

Оснований для административного запрета, как известно, пять. «Институт республика» совершает мониторинг сколько людей и по какому из этих пяти оснований было люстрировано. А их за полтора года действия закона оказалось не так уж и много. 

Как видно из данных общественной организации, основанных на всё том же путанном и непонятном госреестре люстрированых граждан, лидирующими по люстрации в государственных органах Украины является Фискальная служба, Национальная полиция и Прокуратура нашей страны. 

 

Касательно же географии люстрации, то наша область не в ряду передовых – у нас люстрированно всего 30 человек.

Из массы проблем реализации люстрации можно выделить, пожалуй, несколько основных:

- Проверка по критерию пребывание на определённых законом должностях проверку проводит СБУ, которая не даёт возможности общественности отслеживать ход процесса ни его результаты, ссылаясь на якобы секретность этой информации. В результате такой уловки по вышеозначенному критерию люстрировано всего 32 человека.

- Проблема информирования общественности о ходе и результате люстрации в целом 50% по Украине и 30% по Днепропетровской области.

- Блокирование люстрации в отдельных ведомствах, например, таких как Служба внешней разведки Украины.

- Медленный и не продуктивный ход люстрации.

Пути решения проблемы практического бездействия закона об очищении власти общественная организация предлагает следующий. Раз пока не получается изменить сам закон, на то нет политической воли, можно изменить подзаконные акты в административном порядке, без голосование, не желающих голосовать, депутатов в ВР.  

Помогут ли эти рекомендации в практической борьбе пока не известно. А на деле происходят следующие случаи.

О чём можно говорить, если в закон вносятся изменения на основании того, что и сам нынешний глава государства работал на преступный режим в прошлом.  

Более содержательного итога, чем слова опытного борца с преступной властью Константина Писаревского, трудно и придумать. Его выводы о ходе люстрации неутешительны и не новы. Собственно, как и классическая фраза, которой он ёмко сформулировал итоги общественной борьбы с государственными органами: «Мафия бессмертна».

2599

Всё по теме: Лица-ТВ
Ошибка в тексте? Выделите её и нажмите Ctrl+Enter, чтобы сообщить о ней редакции.
Загрузка...

Сообщить об ошибке

Пожалуйста, используйте эту форму для коррекции ошибок.
Если вы хотите связаться с нами по другому вопросу — напишите нам.