Мы говорим то, о чём молчат другие Мы говорим то, что вы хотите слышать Мы говорим то, что вы должны знать

Асоціація міст України


АМУ надала свої пропозиції щодо внесення змін до формули розподілу освітньої субвенції

21.04.2019 17:12:58

Асоціація міст України взяла участь у першому засіданні міжвідомчої робочої групи з внесення змін до формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами, що відбулося у Міносвіти. До складу робочої групи увійшли представники профільних міністерств, асоціацій ОМС, Інституту освітньої аналітики та міжнародні експерти.

На нараді фахівці наголошували на необхідності перегляду формульного розрахунку освітньої субвенції у зв’язку з реформою місцевого самоврядування. Зокрема, представники Мінрегіону наголосили на змінах адміністративно-територіального устрою України у зв'язку з можливим прийняттям відповідного Закону України, а отже, на пов'язаній із цим необхідності внесення змін до формули розрахунку освітньої субвенції.

Активну участь в обговоренні нагального питання галузі освіти взяла також аналітик АМУ Людмила Мозгова. У виступі вона наголосила, що у внесених змінах до формули розподілу освітньої субвенції бюджетами вже враховану чималу частину пропозицій Асоціації міст України.   Насамперед, завдяки співпраці АМУ з МОН та Мінфіном у 2019 р., порівняно 2018 р. на 13% збільшили обсяг освітньої субвенції, у 6 разів зменшили дефіцит освітньої субвенції  та вдвічі зменшився відсоток громад, які заявляли про дефіцит освітньої субвенції.

Поряд із тим АМУ констатувала, що 48% міст обласного значення та ОТГ мають дефіцит освітньої субвенції на виплату зарплати педпрацівникам у розмірі в середньому по Україні 9%. Загальний дефіцит освітньої субвенції для їх бюджетів складає 740,7 млн. гривень.

«Маємо взяти до увагу, що, за інформацією Мінфіну, на початок 2019 року у місцевих бюджетах було акумульовано залишки освітньої субвенції у загальному обсязі 4 млрд гривень. Тобто АМУ в минулому році констатувала 4,4 млрд грн дефіциту, що, фактично, перейшли на початок 2019 року у залишки в окремих бюджетах. При цьому зауважуємо, що від загального обсягу залишків освітньої субвенції лише 3,2% у містах, 21% ‒ в ОТГ, 0,8% ‒ у м. Києві, у районах ‒ 36,4% та в обласних бюджетах ‒ 38,6%. Тобто, профіцит освітньої субвенції знаходиться в обласних та районних бюджетах і складає 75%. Таким чином, додаткових ресурсів в повному обсязі на поточний рік з Держбюджету не потрібно. Треба в ручному режимі здійснити перерозподіл коштів та внести зміни до формули розподілу освітньої субвенції. При цьому джерелом покриття видатків має бути ресурс обласних бюджетів, а не ресурс громад, де було оптимізовано мережу», ‒ наголосила аналітик АМУ.

На засіданні міжвідомчої робочої групи свої пропозиції також озвучили органи місцевого самоврядування. Зокрема, ОМС акцентували на необхідності враховувати години індивідуального навчання, видатки на заміну тимчасово відсутніх працівників та реальний контингент учнів та його збільшення в окремих громадах. Наприклад, формула не зважає на динаміку збільшення учнів в інклюзивних класах і як наслідок, не враховує реальної потреби збільшення одиниць педагогічного персоналу. Крім того, формула для міських ОТГ, на території яких є сільські населені пункти, розрахована як для міст обласного значення та не враховує розрахункову наповнюваність класів для сільської території. Робоча група обговорила всі озвучені пропозиції та можливість внесення відповідних змін. Наразі розробники формули освітньої субвенції працюватимуть над сформульованими завданнями. Наступне засідання заплановане на 22 травня 2019 року.

 

180

Ошибка в тексте? Выделите её и нажмите Ctrl+Enter, чтобы сообщить о ней редакции.
Загрузка...

Сообщить об ошибке

Пожалуйста, используйте эту форму для коррекции ошибок.
Если вы хотите связаться с нами по другому вопросу — напишите нам.