Мы говорим то, о чём молчат другие Мы говорим то, что вы хотите слышать Мы говорим то, что вы должны знать

Инфраструктура


Поточний ремонт доріг від «Пентагону»: як у Дніпрі тріщини заливають мільйонами

10.09.2019 16:39:20

В липні у Дніпрі залучили фірму для ремонту тріщин на дорогах міста. Більше половини вартості всього контракту – експлуатація двох машин. Що це за машини і як їхній власник пояснює таку вартість оренди?

В середині липня цього року Департамент благоустрою та інфраструктури Дніпровської міської ради уклав угоду з ТОВ «Пентагон-ЮА» на послуги з поточного ремонту автошляхів. Конкретно – на ремонт тріщин в асфальтобетонному покритті. Вартість –  5,98 млн грн. Тендер виявився не дуже конкурентним - в ньому прийняли участь всього дві компанії, які взагалі не знижували свої цінові пропозиції на аукціоні. Відсутність запеклої боротьби призвела й до відсутності економії бюджетних коштів – вартість угоди менша на 0,2% від суми, яку готовий був витратити департамент.

Згідно договору, до кінця року на дорогах міста повинні були відремонтувати 27,5 тис метрів тріщин. У той же день, 15 липня, уклали додаткову угоду у зв’язку зі зменшенням обсягів закупівлі – ремонт майже 23 тис метрів тріщин за п’ять мільйонів гривень.

Але, дивною видалася структура розрахунку ціни з найбільшими витратами – на експлуатації будівельних машин і механізмів – 3,34 мільйони гривень з п'яти.

Це не забагато?

ТОВ «Пентагон-ЮА» орендує чотири машини, дві з них мікроавтобуси Mercedes-Benz та дві машини, завдяки яким й ремонтують тріщини. Їхня оренда коштує більше половини всієї вартості контракту. Одна – роздільник швів Crafco Model 30 Route (2018 року) з комплектом пилозбирання вартістю 2981 грн за годину, інша – плавильно-заливочна машина марки Crafco Super Shot 125 DCRC (2017 року) вартістю 3050 грн за годину.

Можна довго обговорювати дорого це чи дешево. А можна подивитися скільки це коштувало в інших регіонах.

Для прикладу, минулого року ДП «Житомирський облавтодор» уклав угоду з ПП «Проспект-Транс» на оренду до кінця 2019 року плавильно-заливальної машини Crafco Super Shot 125 DCRC (близько 7 років) вартістю 600 грн/година, а установки для обробки тріщин Router 30 – за 192 грн/годину.

На копії документу зазначені ціни без ПДВ

У Львові більш стару машину Crafco в 2019 році ТОВ «Родер плюс» орендувало за 750 грн/година.

Отже, оренда машин, хоч і більш нових, видається досить високою. Підприємець Богдан Біленко, який здає «Пентагону» техніку в оренду заявив, що не вважає вартість оренди завищеною. По-перше, він вказав на те, що немає з чим порівнювати, бо машин такої моделі всього дві на країну (хоча, це не так), а по-друге – машина дорого коштує та виконує ремонт більш якісно. 

Дивовижне здорожчання

Скільки же коштує ремонт метру тріщини на дорогах Дніпра? Згідно свіжого договору, середня вартість ремонту одного метру тріщини – 217 грн (ремонт метру тріщини зі швом 12х24 мм – 214,43 грн (їх найбільше), 20х30 – 246,89 грн та 20х40 – 267,69 грн).

А от у Львові цього року середня вартість ремонту одного метру тріщини вийшла майже у 125 грн. Зокрема, Франківська районна адміністрація Львівської міськради уклала угоду з ТОВ «Родер плюс» на ремонт тріщин у асфальтобетонному покритті із заповненням бітумною мастикою магістральних доріг на території Франківського району Львова.

Спеціалісти з Харкова надають послуги з ремонту тріщин в асфальтобетонному покритті за ціною до 100 грн за один метр.

«Ціна ремонту тріщин залежить від глибини тріщини, та загального обсягу робіт: чим менше метрів погонних, тим дорожчий метр погонний. Ну, 50 грн (за ремонт одного погонного метру тріщини – авт) як орієнтир. 100 грн за ремонт метру тріщини ні разу в нас не було, але 60, 70, 80 грн – буває», – повідомляє співробітник одного з харківських підприємств.

Та найголовніше: восени минулого року ТОВ «Пентагон-ЮА» ремонтувало тріщини на дорогах Дніпра, використовуючи техніку тих же моделей, вдвічі дешевше. Ремонт метру тріщини зі швом 12х24 спочатку коштував 92,7 грн, а згодом, на підставі додаткової угоди, знизився до 72,4 грн. Те ж стосується і тріщин з більшими розмірами швів.

Ремонт 100 метрів тріщин 12х24 мм восени минулого року коштував 7242,33 грн, або 72,42 грн за ремонт погонного метру

Виявляється, такі, досить ринкові, ціни були сформовані минулого року у зв’язку з тим, що власником «Пентагону» був… той самий Богдан Біленко, який цьогоріч і здав фірмі машини в оренду. Власником фірми він перестав бути в лютому.

Богдан Володимирович Біленко заснував ТОВ «Пентагон-ЮА» за даними аналітичної платформи YouControl, в квітні 2018 року. Він же й був першим її керівником.

В лютому цього року «Пентагон» було переоформлено на нового засновника Антона Крангколишнього поліцейського, який займав посаду заступника начальника Олександрійського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Кіровоградській області.

А за декілька місяців до створення «Пентагону», в грудні 2017 року, Богдан Біленко створив ТОВ «Біо-Форс». Примітно, що з липня минулого року власником зазначеного підприємства є Ігор Бірман, близька до Геннадія Корбана, друга міського голови Дніпра, людина. Якщо перша фірма «вариться» в тендерах, то друга – займається рекламою та в оборудки з бюджетними коштами не лізе.

Червоним квадратом відмічено Ігоря Бірмана, на стільці – Геннадій Корбан

ТОВ «Пентагон-ЮА» – одне з «підприємств-улюбленців» Дніпровської міськради. З фірмою, якій приблизно півтора роки, вже уклали угод на майже 60 млн бюджетних грн. Найбільший замовник – 53,3 млн грн – Департамент благоустрою та інфраструктури Дніпровської міськради.

Дивний тендер та участь Департаменту

Якщо вартість послуги завищена, то чи можуть мати з цього зиск чиновники? Чи можна вважати ціни завищеними, якщо їх запропонували на відкритих конкурсних торгах? Нібито, Департамент тут не до чого: запропонував би хтось меншу цінову пропозицію – визнали би переможцем та залучили до ремонту.

Але, не все так просто. На тендері на ремонт тріщин, вже не вперше, єдиним конкурентом «Пентагону» було комунальне підприємство, яке підпорядковується замовнику, тобто Департаменту благоустрою, «Управління по ремонту та експлуатації автошляхів» («УРЕА»).

13 серпня 2019 року слідче управління облуправління поліції Дніпропетровської області відкрило кримінальне провадження за ознаками привласнення та розтрати майна.

«Слідчим управлінням ГУНП в Дніпропетровській області встановлено, що службовими особами Комунального підприємства Управління по ремонту та експлуатації автошляхів Дніпровської міської ради (далі - КП УРЕА ) під час проведення закупівель протягом 2018-2019 років систематично вчиняються зловживання, а саме створюються дискримінаційні вимоги до учасників та їх пропозицій, тендерні пропозиції оцінюються не об`єктивно та упереджено. Метою зазначених зловживань є визначення переможцями заздалегідь обумовлених учасників із пропозиціями, вартість яких значно перевищує ринкову», - йдеться в ухвалі Індустріального районного у м. Дніпрі суду.

ТОВ «Пентагон-ЮА» теж вдавалося виграти тендери КП «УРЕА».

Крім того, і перший, і другий учасник тендеру на ремонт тріщин взагалі не знижували свої цінові пропозиції. Тобто, конкуренція взагалі не відчувалась.

Відтак, можна припустити, що всі учасники пов’язані між собою. І «розіграли» тендер за попередньою змовою.

І головне, саме Департамент благоустрою встановив очікувану вартість у 6 млн грн – це максимальна сума, яку готові були заплатити за ремонт 27,5 тис метрів тріщин. Майже за таку суму спершу і запропонували свої послуги два учасники. Чиновники могли встановити меншу «цінову стелю» для такого обсягу робіт від самого початку. Тим паче, що вже було розуміння того, скільки можуть вартувати послуги, з огляду на 2018 рік. Але цього не зробили. 

Ми намагалися взяти коментар в Олексія Самілика, заступника директора Департаменту благоустрою та інфраструктури Дніпровської міськради, який був головою тендерного комітету та підписував липневий контракт. Телефоном він заявив, що не може говорити та кинув слухавку.

***

Що виходить? Департамент благоустрою оголошує конкурсні торги на ремонт тріщин на дорогах Дніпра та встановлює, судячи з усього, завищену очікувану вартість послуги. У конкурсі приймають участь підпорядковане Департаменту комунальне підприємство «УРЕА» та ТОВ «Пентагон-ЮА». Обидва учасники тендеру пропонують свої послуги з ремонту тріщин на рівні суми, яку очікує витратити Департамент, а на аукціоні підприємства взагалі не знижують свої цінові пропозиції ні на копійку. Щоби побільше витягнути з бюджету?     

ТОВ «Пентагон-ЮА» всього півтора роки, але воно напрочуд успішно співпрацює з Департаментом благоустрою та інфраструктури Дніпровської міськради. «Пентагон» було створене Богданом Біленком – творцем ще й ТОВ «Біо-Форс», яке згодом було записане на людину з оточення друга мера Дніпра Геннадія Корбана.

Місто могло би придбати нову техніку для ремонту тріщин та повернути витрачені на неї кошти за декілька років за рахунок економії на ремонті тріщин. Наприклад, нещодавно Херсонська міськрада затвердила Програму розвитку дорожнього господарства до 2024 року. Серед іншого, збираються придбати устаткування для ремонту тріщин Crafco Super Shot 125 DC, яке, за їхніми даними, коштує приблизно 2,24 млн грн.

І надалі їм не потрібно буде шукати підрядників, які орендують коштовне обладнання. Воно в них вже буде. І, скоріш за все, доволі швидко окупиться. Але ж. Таким чином не даси заробити наближеним людям…

Антон Філіппов

Розслідування створено за підтримки регіонального проекту BIHUS.info.

1052

Ошибка в тексте? Выделите её и нажмите Ctrl+Enter, чтобы сообщить о ней редакции.
Загрузка...

Сообщить об ошибке

Пожалуйста, используйте эту форму для коррекции ошибок.
Если вы хотите связаться с нами по другому вопросу — напишите нам.