Мы говорим то, о чём молчат другие Мы говорим то, что вы хотите слышать Мы говорим то, что вы должны знать

Фактчек


На маршрути Дніпра вийшли автобуси великої місткості: транспортна революція з присмаком маніпуляцій

16.10.2019 13:12:05

На початку жовтня Дніпровська міська рада опублікувала новину «Транспортна революція у Дніпрі: нові тролейбуси та сучасні автобуси з wi-fi». У новині, зокрема, повідомлялося:

«У Дніпрі з доручення міського голови Бориса Філатова почали реорганізацію транспортної мережі. Мета – прибрати малогабаритні маршрутки, аби замість них їздили автобуси великої місткості з кондиціонерами, в яких містянам буде комфортно та безпечно пересуватися.

«Так, у місті вже з’явився новий перевізник з 13 сучасними автобусами великої місткості. Він придбав їх власним коштом у Швеції. Вартість одного автобуса – близько 40 тис. євро. Вони мають Wi-Fi, пандуси, місце для візочків, пристрої для зарядки гаджетів, а незабаром в автобусах планують встановити термінали для оплати проїзду. Крім цього, машини екологічні», – йдеться у повідомленні прес-служби міської ради.

Чи відповідає дійсності оголошена інформація – перевірили фактчекери.

ТЕЗА 1: «…у місті вже з’явився новий перевізник з 13 сучасними автобусами великої місткості».

ВЕРДИКТ: ПРАВДА/частково МАНІПУЛЯЦІЯ

ДОКАЗИ І АРГУМЕНТИ:

У Дніпрі дійсно з’явився новий перевізник – ТОВ «Дніпробас», який залучив на 38 маршрут міста. І це правда.

Але, у новині Дніпровської міської ради взагалі нічого не повідомляється про те, що зазначені автобуси бувші у використанні. До того ж, автобуси називають «сучасними». Це може сформувати хибне враження в читача про те, що на маршрут вийдуть нові сучасні автобуси європейського зразка.

Проте, автобуси, які закупили в Швеції, вже відпрацювали більше десятиліття, їм від 10 до 14 років. Про рік випуску, зокрема, повідомив власник та керівник ТОВ «Дніпробас» Сергій Куліков в коментарі завідувачу сектору контролю та моніторингу виконання договірних зобов’язань управління транспорту департаменту транспорту та транспортної інфраструктури Дніпровської міськради Івану Васючкову.

«У нас три модели автобусов: MAN А21, MAN A22 и MAN A26, 2005, 2007, 2009 годов (випуску – авт.)», – сказав Сергій Куликов.

ТЕЗА 2: «Мета – прибрати малогабаритні маршрутки, аби замість них їздили автобуси великої місткості з кондиціонерами».

ВЕРДИКТ: НЕПРАВДА

ДОКАЗИ І АРГУМЕНТИ:

Чи ставить міська влада за мету запустити на маршрути автобуси великої місткості з кондиціонерами? З огляду на автобуси нового перевізника – ні. Не всі зазначені 13 автобусів ТОВ «Дніпробас» мають кондиціонери. Частина з них, як повідомив директор підприємства Сергій Куліков, облаштовані «рассекателями повітря». Це інше устаткування. 

«В основном Европа использует рассекатели воздуха. Устройство забирает воздух снаружи и рассекает их по салону. В некоторых автобусах стоит система компрессии охлаждения воздуха, в некоторых используется просто приточный воздух», – повідомив Куліков.

1105

Ошибка в тексте? Выделите её и нажмите Ctrl+Enter, чтобы сообщить о ней редакции.
Загрузка...

Сообщить об ошибке

Пожалуйста, используйте эту форму для коррекции ошибок.
Если вы хотите связаться с нами по другому вопросу — напишите нам.